Toimintasuunnitelma

Toimintasuunnitelma 1.1.- 31.12.2024

SuPerin Lappeenrannan Ympäristön Ammattiosasto ry 715

Johdanto

Ammattiosaston toiminnan tarkoituksena on jäsenistön edunvalvonta sekä ammattiosaston toiminnan tutuksi tekeminen jäsenistölleen. Tavoitteena on saada jäsenistö kiinnostumaan järjestötoiminnasta ja osallistumaan toiminnan suunnitteluun ja tapahtumiin. Ammattiosaston yhteisöllisen toiminnan tavoitteena on järjestää yhteistä hauskaa ja rentouttavaa toimintaa jäsenilleen.

Jäsenistö koostuu Lemin, Luumäen, Savitaipaleen ja Taipalsaaren kunnissa työskentelevistä lähi- ja perushoitajista, terveyskeskusavustajista, osastosihteereistä sekä lastenhoitajista ja koulunkäynninohjaajista. Jäsenmäärä on tällä hetkellä 208.

Hallitustoiminta

Hallitukseen kuuluu puheenjohtajan lisäksi kuusi varsinaista jäsentä sekä yleisvarajäsenet (6 hlö). Hallitus kokoontuu tarpeen mukaan.

Jäsenkokoukset

Pidetään sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset sekä tarpeen vaatiessa ylimääräisiä kokouksia.

Edunvalvonta

Luottamusmiehet osallistuvat tarvittaviin neuvotteluihin, puheenjohtaja tarvittaessa. Puheenjohtaja edustaa kunnan työntekijöitä, jos peruskunnalla ei ole omaa pääluottamusmiestä. Ammattiosaston hallitus ja luottamusmiehet tehostavat yhteistyötä entisestään ja toimivat yhdessä sen puolesta, että saadaan mahdollisimman moneen henkilöstö- ja muihin työryhmiin SuPerilainen edustaja. Ammattiosaston hallitus kutsuu säännöllisesti hallituksen kokouksiin oman alueen luottamusmiehet yhteistyön ja toiminnan sujuvoittamiseksi ja tiedonkulun tehostamiseksi.

Liittokokous

Liittokokous on SuPerin tärkein päättäjä. Kokous pidetään joka neljäs vuosi ja sinne valitaan vaaleilla lähemmäs 200 liittokokousedustajaa, jotka edustavat SuPerin kaikkien kahdeksan vaalipiirin jäseniä. Liittokokousten välisenä aikana SuPerin ylintä päätösvaltaa käyttää edustajisto. Edustajiston 40 varsinaista jäsentä ja heidän varajäsenensä valitaan samoissa vaaleissa kuin liittokokousedustajat. Liittokokousedustajien ja edustajiston jäsenten vaalit käydään 20.3.-8.4.2024.

Yhteistyösuhteet

Osallistutaan ammattiosastojen yhteisiin koulutus- ym. Tilaisuuksiin ja tehdään yhteistyötä toisten ammattiosastojen kanssa. Osa koulutuksista pidetään etäkoulutuksina. Pyritään saamaan SuPer näkyviin erilaisissa tapahtumissa mahdollisuuksien mukaan. Ammattiosasto aktivoituu yhteistyöllä päättäjien suuntaan.

Jäsenhankinta

Tavoitteena on saada valmistuvat lähihoitajat ammattiosaston jäseniksi. Jäsenhankinnasta saa suosittelija liitolta 30 euron arvoisen lahjakortin.

Etsitään uusia yhteistyökumppaneita, jotka tarjoavat jäsenetuja paikallisiin yrityksiin.

Viestintä

Kokouskutsut lähetetään kaikille jäsenille sähköpostitse. Työpaikkojen yhdysjäsenet tulostavat kokouskutsut työpaikkojen ilmoitustauluille nähtäväksi. Kevät- ja syyskokouksen ilmoitusasioista lähetetään pöytäkirjan ote jäsenille tiedonkulun helpottamiseksi. Yhdysjäsenet laittavat työpisteiden ilmoitustauluille myös liitosta saamansa tiedotteet. Liiton tiedotteita käsitellään kokouksissa. Ammattiosaston omat nettisivut toimivattiedotuskanavana samoin kuin liiton sivuilta saa tietoa, superliitto.fi ao 715. Ammattiosastolla on myös omat, kaikille avoimet tykkäyssivut Facebookissa “SUPER-Lappeenrannan ympäristön ao 715”. Lisäksi ammattiosastolla on oma Instagram-tili, super_ao715. Myös näiden kautta pyritään tiedottamaan ajankohtaisia asioita jäsenille.

Koulutustoiminta

Tavoitteena on, että ammattiosaston uudet toimihenkilöt osallistuvat aktiivinen ammattiosasto I ja II kursseille sekä omien tehtävien (puheenjohtaja, sihteeri, jäsenrekisterinhoitaja, luottamusmies ym.) mukaisille kursseille. Ammattiosaston toimihenkilöt osallistuvat omien tehtävien mukaisille neuvottelu- ja toimihenkilöpäiville esim. Pj. Osallistuu puheenjohtajapäiville. Tavoitteena on saada lisää yhdysjäseniä työpaikoille.

Yhteisöllinen toiminta

Virkistystoiminnan suunnittelun tavoitteena on ottaa laajasti huomioon eri elämäntilanteissa olevien jäsenten mahdollisuus osallistua toimintaan. Ao:n hallitus toivoo saavansa jäseniltä ehdotuksia virkistystoimintaa ajatellen. Näitä ehdotuksia saa esittää hallituksen jäsenille avoimesti pitkin vuotta sekä kevät- ja syyskokouksessa.

Suunnitteilla:

• Pilkkikilpailut kevättalvella
  • Kotimaan matkailu
  • Matalan kynnyksen tapahtumia esim. Rentoutushetki, saunailta ja jooga

Taloudellinen toiminta

Ammattiosasto ei peri erillistä jäsenmaksua liiton jäsenmaksun lisäksi. Ammattiosaston talous koostuu liitolta tulevasta jäsenmaksupalautteesta. Tulot ja varat kattavat juuri koulutus- ja virkistystoiminnan sekä muut toiminnasta aiheutuvat kustannukset.